BARTŁOMIEJ WALAS
Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
Doktor. Ukończył studia podyplomowe IREST na Sorbonie. Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej i Dziekan Wydziału Turystyki i Rekreacji w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej. Specjalista w zakresie polityki turystycznej i marketingu turystycznego. Pracę naukowo-dydaktyczną łączył z praktyką gospodarki turystycznej na kierowniczych stanowiskach w Oddziale Instytutu Turystyki, Krakowskim Przedsiębiorstwie Turystycznym Wawel-Tourist.
Od 1996 roku związany z UKFIT a następnie Polską Organizacją Turystyczną piastując w latach 1996-2008 stanowisko dyrektora Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Paryżu, odpowiedzialnego za promocję turystyczną Polski na rynku francuskim. Od kwietnia 2008 roku pełni funkcję Wiceprezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, odpowiadając za strategię marketingową na rynkach zagranicznych. Jest autorem koncepcji strategii marketingowej Polski w sferze turystyki na lata 2012-2020.
Autor lub współautor 6 książek, w tym w zakresie promocji turystycznej, ponad 50 artykułόw naukowych i 23 prac naukowo-wdrożeniowych, wykonywanych na zleceniem administracji rządowej i samorządowej.
Rola logo miejsca docelowego w komunikacji marketingowej w świetle badań
Jednym w elementów budowy marki miejsca docelowego jest logo i slogan promocyjny. Coraz częściej przykłada się do tych dwóch narzędzi duże znaczenie chociaż wywołuje to także spore polemiki. Brak jest jednak badań potwierdzających siłę komunikacyjną obu wyróżników marki. Autor na podstawie badań niereprezentatywnych (wielkość próby 150 osób) prezentuje wyniki rozpoznawalności spontanicznej i wspomaganej logotypów oraz sloganów, skojarzeń z marką, oddziaływania na motyw podejmowania decyzji o wyjeździe a także atrakcyjności graficznej.
Wnioski z badań wskazują na niezwykle niski poziom rozpoznawalności logotypów i sloganów, zróżnicowane (pozytywnie i negatywne) skojarzenia z marką, niewielki wpływ na proces decyzyjny o wyjeździe.