KATARZYNA DUDA-GROMADA
Zakład Geografii Turyzmu i Rekreacji,
Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Uniwersytet Warszawski
Doktor Nauk o Ziemi w zakresie geografii, adiunkt w Zakładzie Geografii Turyzmu i Rekreacji Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończone studia podyplomowe z gospodarki przestrzennej na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Staż zagraniczny w Karoly Robert College w Gyongyos na Węgrzech.
Autorka wielu prac o tematyce z zakresu geografii turyzmu. Artykuły ukazały się zarówno w czasopismach polskich, jak i zagranicznych (w Indiach, Rumunii, Kanadzie). Współredaktorka książki z zakresu przestrzeni turystycznej.
Uczestniczka i prelegentka na konferencjach naukowych poświęconych turystyce. Organizatorka konferencji naukowych dotyczących przestrzeni turystycznej (w 2010 roku oraz w listopadzie 2013 roku).
Muzeum multimedialne jako miejsce spotkań – wybrane aspekty (na przykładzie Muzeum Piwowarstwa)
Bez wątpienia muzeum jest miejscem spotkań turysty z kulturą. Jednakże tradycyjne obiekty muzealne coraz częściej przestają być atrakcyjne dla współczesnego turysty nastawionego na przeżywanie, oczekującego wielu emocji. M.in. dlatego A. Stasiak (2007, 125) napisał, że „przyszłością muzeologii ma być narracyjne muzeum multimedialne”.
W artykule skupiono uwagę na nowoczesnych obiektach tego typu, które znajdują się w Polsce i związane są z piwowarstwem (Tychy, Żywiec). Tak naprawdę turysta odwiedzający omawiane muzeum podczas swojego pobytu bierze udział w wielu „spotkaniach” o różnym charakterze.